یادگیری زبان انگلیسی از فیلم

یادگیری زبان انگلیسی از فیلم

یکی از بهترین راههای بهبود انگلیسی تماشای فیلم و سریاله، اگر حرف من رو قبول ندارید، میتونید سرچ کنید.

اما خوب هر بهبودی هم یک راهی داره.

شمافکر کن بشینی داستانهای مارول و بازیهای جوکر عزیز رو با صدای خودش ببینی و متوجه بشی که چی میگه، یا اون لحظه ای که ماتیلدا از گرمی یه چیزی توی دلش حرف میزنه نیاز به هیچ زیرنویسی برای فهمیدن اون زبان شیرینش نداشته باشی و پا به پای لئون برای گلدونش نگران باشی.

حقیقت اینه که یادگیری زبان از طریق فیلم، اول از همه به شنیدن کمک میکنه و بعد از اینکه تونستیم کلمات رو به راحتی بشنویم و تشخیص بدیم روی صحبت کردن ماهم تاثیر میذاره.

این روش بیشتر از همه برای کسانی مفیده که تو کشورهایی مثل کشور ما نشستن و با لهجه خیلی خیلی غیرطبیعی زبان یاد میگیرن و باعث میشه با دیدن فیلمها با لهجه native speaker ها آشنا بشن.

اگر بدونیم که چگونه از فیلمها و سریالها برای یادگیری speaking و listening و تقویت اونها استفاده کنیم میتونیم زبان آموز موفق تری باشیم و از کلمات جدید برای مکالماتمون استفاده کنیم.

بدون زیرنویس فیلم ببینیم

اینکه بتونیم بدون زیرنویس فیلم ببینیم یکی از چیزهاییه که میشه بهش مغرور شد، اما صبر کنید شما در حال یادگیری هستید و بهتره این راز رو پیش خودمون نگه داریم. در قدم اول برای خودتون ژانر و فیلمی که دوست دارید رو انتخاب کنید، فراموش نکنید قراره چندبار اون فیلمرو ببینید و نباید ازش منزجر بشید. اگر در سطح پایین هستید از انیمیشنها استفاده کنید و بعد به سراغ فیلمهای داستانی برین، فیلمی که انتخاب میکنید باید کمی در سطح شما باشه.

بار اول فیلم را از اول تا آخر ببینید، این کار باعث میشود شما با مسیر داستان آشنا شوید، شخصیتها را بشناسید و با آنها ارتباط بگیرید و چون پایان داستان را میدانید نگران داستان نباشید و بر روی فیلم تمرکز کنید.

قسمت اول فیلم را انتخاب کنید( مثلا بیست دقیقه اول فیلم ). حالا این قسمت را با زیرنویس انگلیسی ببینید و به تلفظها دقت کنید، در همین حین اگر با لغت جدیدی روبهرو شدید آنرا در یک دفترچه یادداشت بنویسید، اگر این قسمت را یک بار دیگر هم ببینید بازدهی بهتری دارید.

بعد از تموم شدن این قسمت، معنی کلمه های جدید رو از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی درآورده و در کنار آنها بنویسید و سعی کنین تا باهاشون جمله بسازید، دوباره قسمت اول فیلمرو نگاه کنید تا لغات براتون دوره بشن.دوره کردن این لغات و نگاه کردن به اونها باعث میشه توی ذهن شما حک بشن.

معرفی بهترین فیلمها برای یادگیری زبان

بهترین فیلمهایی که میتونید برای یادگیری زبان از اونها استفاده کنید:

فیلم سینمایی Venom، فیلم سینمایی Avengers ، فیلم Leon، سریال فرندز و یا انیمیشن Zotopia و Ralph breaks the internet اشاره کرد و از اونها برای تقویت مکالمه و مهارت شنیداری کمک گرفت.